براي نمونه، از آغاز تعطيلات تابستاني تاکنون، سامانه اطلاعات گردشگري به تعداد زيادي از تماسها و سوالات گردشگران پاسخ داده است.
سامانه جامع اطلاعات گردشگري کشور در تمام ايام سال به صورت شبانهروزي به رفع نيازهاي اطلاعاتي گردشگران ميپردازد، بهگونهاي که کارشناسان اين سامانه پاسخگوي بيش از دو هزار و 500 تماس تنها در نيمه دوم تيرماه 1391 در حوزههاي مختلف گردشگري بودهاند.
بر اساس اين خبر، سامانه 09669 به عنوان نمادي از رفتار حرفهاي در حوزه گردشگري و صنايع وابسته از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور و کانون جهانگردي و اتومبيلراني راهاندازي شده و به صورت پايدار و مستمر در عرصه نظام عرضه و تقاضا در حوزه اطلاعرساني گردشگري، نظرها و خواستههاي هموطنان را دريافت ميکند و در مسير افزايش کارآمدي و پاسخگو بودن به نظرها و پيشنهادهاي مردمي گام بر ميدارد.
وضعيت راهها، ظرفيتهاي گردشگري، وضعيت آب و هوا، ظرفيت هتلها، امداد خودرو، اطلاعات درباره جاذبههاي تاريخي، فرهنگي، معنوي، طبيعي و گردشگري استانهاي مختلف کشور و نحوه دريافت گواهينامه و مدارک بينالمللي خودرو از موضوعاتي است که مسافران از سراسر کشور براي آگاهي از آنها با شماره تلفن 09669 تماس برقرار ميکنند.
بر اساس آمارهاي موجود، آگاهي از وضعيت راهها و خدمات گردشگري مهمترين دغدغه مسافران تابستاني است که با راهنمايي کارشناسان سامانه 09669 و به کارگيري نرمافزارهاي موجود اين نياز گردشگران هم در حد ممکن برطرف ميشود.
سامانه پيام کوتاه 30005333 کانون نيز براي اطلاعرساني در طول سال فعال است و آماده دريافت انتقادها و پيشنهادهاي هموطنان و مسافران در کليه محورهاي مواصلاتي است.
ب/120
انتهای پیام/